Dah lama duk plan nak 'ladies day out' dengan bffs, tapi biasanya tak menjadi sebab masing-masing ade komitmen masing-masing. Tapi setiap tahun wajib jumpe at least sekali, spend time together termasuk family. Kalini bebetul nekad nak jugak 'ladies day out' walaupun sehari! So short planned, dapat pegi Penang hari sabtu, next day balik. Aku berdua dengan kawan aku dari KL, kitorg naik flight AirAsia dari KLIA2, ade dua org kawan aku dari kedah & perlis dorang naik Komuter KTMB, sepatutnya ada dua orang dari perak pool kereta tapi disebabkan salah sorang ade kelas (Master) so yang sorang pun tak dapat join sebab asben dia tak kasi drive sengsorang. Huhu. Jadi berempat jelah kami.

Bffs aku ni semuanya bermula dari zaman Uitm, masa kitorg sama2 buat diploma di Uitm Sri Iskandar, most of us orang utara so memang senang kamceng, dan alhamdulillah sampai sekarang pun kamceng. Ada sorang orang Johor, n sorang Nismilan pun tak dpt join trip kalini sebab hal masing2. Sorang tu dah sarat tunggu hari nak bersalin sorang pulak baru balik Umrah. So kitorang paham so takde memaksa pun sape nk join. Dah hampir 12 tahun kitorg berkawan, macam2 ragam ada, ada kawan yg manja, ada yg sensitif, ada yg perahsia, ada yg happy go lucky manjang, ada yg stress manjang, eh pendek kata semua ada la..dah nama pun bergaduh so hubungan kitorang memang akrab walaupun terkadang ada yang merajuk or terasa hati tapi kejap2 je dah okey. Gaduh2 manja gitew.

Berbalik ke kisah ladies day out kitorg, masing2 berkumpul kat hotel, kawan2 aku dr utara nun sampai dulu so dorang check in dulu, memang hotel aku book nama dorang incase kitorg sampai lambat, maklumlah flight AA ni dah biasa dengan delay nye..grr. Kitorang sampai petang dah lewat, rehat, mandi solat maghrib dlu baru kitorang keluar ke Gurney Plaza, hotel kitorg nama Gurney Hotel & Residence so igtkan dekat2 situ je n boleh menapak rupenye jauh jugak. Kawan aku dah tak larat jalan sebab siangnye dorang menapak jauh so kitorg naik teksi, kena paw RM15 habaq hang!! Pakcik teksi tu duk cakap anggap sedekah kat pakcik la nak ye. Hmaboih gitu pulak, mementang la kami ni pompuan n tdesak nak naik so pasrah kt situ. Balik dari Gurney kami menapak je, jalan ikut tepi pantai tu so tak terasa sangat ade kot 15-20 minit hehe. Singgah 7e beli maggy cup takut lapar ke ape. Dinner kami malam tu nasi goreng special kat restoran Kapitan kat bawah hotel, mujur ada kedai makan bawah hotel so nak makan senang takyah naik teksi lagi haha. Owh lupe, dari Penang Airport aku naik Uber, RM24 je sampai ke depan hotel uolls, jauh tau Bayan Lepas dengan Gurney Drive yang sentiasa sesak tu, kira berbaloi sangat.

Malam tu kami buat macam2 aktiviti, mula2 plan nak g SPA, massage badan kononnya tapi masing2 letih malas nak keluar, so lepak makan pulut lemak kawan aku bawak, sorang lagi bawak pelam harum manis, fresh dari ladang laki dia, sedapp oii. Pastu kami bertabata, berzumba, bersembang sampai pagi, sampai masing2 terlena. Pas subuh pun masing-masing tak tido balik duk menyembang je keje. Masak maggy, makan untuk breakfast, pastu sambung sembang sampai kul 12 baru kitorg check out. Dari hotel ambik uber pegi masjid kapitan keling nk makan nasi kandar beratur, selesai makan kawan aku berdua dari utara pegi jeti dan kami berdua dari KL pegi Queensbay Mall, pusing2 window shopping pastu gerak ke airport. Flight pukul 615pm, sampai KLIA kul 720pm. Aku sampai rumah pukul 830 camtu, kawan aku yang duduk pandan indah tu sampai kul 10 lebih. Letih memang letih tapi rasa best sangat dapat spend time together macam tu. Bersyukur sangat sebab suami masing-masing sporting sanggup jaga anak2 n izinkan wife berjimba-jimba. Hehe tenkiu mrR, i love u!!