Salam buat semua
 
Lama aku tak update pape..tup2 cerita pasal mengandung hihi. Actually aku dah lama mengarang post ni tapi saje nak schedule post on 1st dec..sebabnye nak lepasi 1st trimester dengan jayanya baru nak update, konon la..
 
Ramai yang tau aku ade 2 orang puteri sekarang ni, so bile tajuk 4th pregnancy mst org mcm pelik kan..actually aku penah pregnant 2 thn lepas tapi takde rezeki keguguran di usia kehamilan 8-9w camtu..so kalini aku kena jaga betul2 n sebab tu jugak lepas 12w baru aku berani update..
 
Pregnancy kalini aku agak lemau, 1st month ok je sebab taktau kata pregnant kan..siap pegi terengganu naik bas beramai2, angkat barang itu ini sebab program CSR agih bantuan kat golongan asnaf sane..pastu siap join bowling tournament, biarpun jadi juara longkang bertahan hahaha..masa tu semua okey smooth je..kalau sebelum2 ni tiap kali pregnant je mesti aku start demam cirit birit bagai tapi kalini alhamdulillah takde macam tu, cuma mrR demam batuk lama, Airis dan Ayra pun demam lama..aku je sihat walafiat.. mrR tu jarang sangat sakit, so bila dia demam jd teruk, siap muntah2..rupenye tu kot petanda bini dia pregnant hehe.
Masuk minggu ke6, aku mula rasa mual2 loya bagai, time tu jugak aku kena berbengkel kat melaka. Terpaksa la gagahkan diri jugak. Makan kat hotel pn aku tak leh hadap, tapi makan jugak la, mujur dapat bertahan sampai hari terakhir..mrR bawak anak2 ke hotel, sempat dorang bermalam 1 malam, konon lepas check out nak berjalan2 kt melaka tapi nan hado aku tak larat giler terus je pecut balik Putrajaya. Sampai rumah membuta sampai petang.
Minggu lepas tu aku ade lagi bengkel kt Melaka, then week after kena pegi Kelantan..Ya Allah masa tu berdoa jelah yg aku dapat pengecualian. Aku xciter kat sesapa yang aku pregnant masa tu so agak susah nak melepaskan diri. Mujurla bos aku tak lepaskan aku pegi sebab colleague aku sorang lagi ade pesta sukan ape tah so dia takde anak buah langsung kalau aku pegi bengkel 2weeks in a row..fuhhh selamat..aku memang tak larat.
Mujurlah mrR amat memahami keadaan isteri dia ni..semua kerja rumah dia ambik alih..aku kesian jugak tengok dia kena buat semua..aku memang tak larat giler..time petang nak drive balik pun gagahkan diri je, sampai rumah terus landing atas katil..aku harap sangat lepas 3 bulan ni aku dah kuat, takde alahan gini lagi..kesian suami oii..
Doakan jugak kandungan aku kalini selamat sampai ke akhirnya..seriously aku masih trauma dengan keguguran sebelum ni, perut sakit sikit aku dah cuak kemain..InsyaAllah kalau takde ape2 aral aku akan bersalin pertengahan bulan Jun 2018..nampaknya boleh beraya ber5 la kot tahun depan hehe..InsyaAllah, amin.
Doakan kami ye.
Daa.